lördag 9 februari 2008

STOR händelse och lite melodifestival

Nu sitter jag hemma hos mamma. Hon, Kalle och mormor kom och hälsade på idag, och så åkte vi till Ikano-Huset lite, gick lite på IKEA och handlade mat. Tack.
Sen så åkte vi hem igen, och då åt vi mat och så.

SEN!... Hände det mest spännande jag varit med om!
Vi har en granne som bor under oss, han väger GARANTERAT runt 300 kg, och han sitter bara vid köksbordet och äter och ser på TV, han sover även där också.
Så iaf, så tittade jag ut och ser att det står en ambulans utanför våran port. Står då kvar för att se om det händer nåt, då kommer det helt plötsligt en till ambulans varpå den första kör iväg med blåljus. Det var nog att den hade fått nåt annat larm tror jag. Så går de andra ambulanskillarna in, tar med en sån där bår och jag ser att de går in i vårat trapphus.
Ser även folk som går förbi utanför och kollar in i fönstret (där biffen bor) och fattar då att det är gubben det handlar om.
Helt plötsligt kommer det en brandbil! 6 stora brandmän kommer och de går också in i lägenheten.
Jag och mamma var nyfikna som attan och stod och tittade i fönstret, och antagligen är det ju att ambulanspersonalen inte får ut gubben och ringer därför brandkåren.
Sen efter en stund går en brandman ut och hämtar ett sånt där stort rep, vi fattar ingenting haha.
Sen efter en stund går det ut en till brandman som hämtar sån där slang som de sprutar vatten med på elden. Och vi undrar vad sjutton som pågår.
Sen åker brandmännen iväg, de har väl fått ett larm antar jag.
Och sen kommer de tillbaka efter 20 min kanske, och då var det dags för oss att åka hem.
När vi gick ner i trappuppgången så såg man in i hans lägenhet, där låg biffen och de snackade om hur de skulle lyckas få ut honom.

Sen åkte vi iaf, och Adam ringde 5 min efter vi åkt eller nåt och sa att de hade åkt iväg med honom nu. De hade vart 8 personer som hade fått lyfta in honom i ambulansen. Sen sov jag hela vägen hem.

Sen kom vi hem till mamma och Kalle. Då åt vi varma mackor och tittade på Melodifestivalen. Absolut inga bra bidrag, pinsamt haha.
Men de 2 som gick vidare iaf var Amy Diamond och Christer Sjögren.


Inga kommentarer: